Sukan Yang Warga Dunia Rasa Pelik!

Sepanjang Dan hidup baru Dan tahu rupanya banyak je sukan yang orang luar rasa pelik!

Kredit: HuffPost

Selalunya kalau kita tengok Olympic rasa macam wow powernya dorang bertanding kan? Rasa macam biasa je!

Tapi ada beberapa sukan yang kita rasa macam alah biasa je tapi rupanya orang luar negara rasa pelik!

Antaranya sepak takraw! Yes sepak takraw! Sebab apa?

Kredit: ISKL

Bagi westerner (Orang eropah) sepak takraw ni pelik sebab orang main macam bola tampar tapi tak boleh guna tangan!

Lepastu bagi dorang pelik sebab bola yang dorang guna tu takde angin! Kan kebanyakan bola kena isi angin tapi bola sepak takraw tak!

Sebab tula dorang rasa pelik! Lepastu dorang rasa pelik sebab dorang rasa bola sepak takraw tu macam bola daun yang keras

Kredit:  Utusan

Dan nak explain pun susah sebab Dan sendiri pun Melayu so dah rasa biasa. Tapi korang tau tak sukan apa lagi yang pelik dekat dunia? Tengok video ni!

Sukan Yang Pelik Dekat Dunia

Kredit gambar utama: Berita Harian

Read Previous

Koleksi Video Kucing Yang Sumpah Cute!

Read Next

Lawak Luqmanpodolski Yang Tak Pernah Lapuk!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × four =