• November 30, 2020

Jenis-jenis malas anda malas yang mana?

Image result for bored

Kalau bercakap tentang malas, sememanagnya ramai di antara kita yang ada sifat itu. Sifat malas memang ada sejak lahiriah dan menjadi sebahagian dalam diri manusia.

 Tidak bemakna andai sememangnya ada sifat ini semua orang adalah pemalas. Yang membezakan sifat malas dalam diri seseorang adalah cara mereka mengawal dan mengatasinya.

Kali ini min nak kongsi sikit jenis-jenis pemalas yang ada di dunia ini.

1. Malas Abadi

Malas perangai ini adalah seseorang yang semangnya pemalas. Orang macam ini semuanya malas dia nak buat. Ada dalam kalangan kita yang macam ini suruh itu malas suruh ini malas, bila gagal dalam kehidupan  salahkan orang lain. Sebenarnya salah sendiri sebab malas tak boleh bincang.

2. Malas sikit-sikit

Image result for bored

Ini biasalah semua ada perangai ini. Selalunya orang malas sikit-sikit sebab masa tu dia tak ada mood atau letih. Kadang-kadang benda itu dah rutin jadi nak kena buat lagi malas lah pulak, Tidak ada masalah pun ada malas sikit-sikit pastikan jangan melarat lah.

3. Malas nak fikir

Malas macam ni pulak adalah malas nak serabutkan kepala otak. Ini malas tak serius pun Cuma mungkin orang macam ini jenis yang tak suka serabut atau perkara tu taka da kaitan dengan dia, Kita pun kan kalau benda tak ada kena mengena buat apa nak serabut fikir.

4. Malas-malas manja

Image result for bored

Malas ni sebenarnya sebab nak ambil perhatian. Selalu kalau orang tengah berkasih selalu nampak malas ini. Kadang-kadang malas nak tengok alahhh mengadanya “You I malas la nak bangun tolang ambikkan.” Kadang-kadang cinta pun boleh buat orang malas

5. Malas buat-buat (ambil kesempatan)

Related image

Malas ni sebenarnya ada ke buat-buat. Sebenarnya ada je malas jenis macam ni boleh huat gaduh. Kalau nak mengelat buat kerja jangan jadikan malas sebagai alasan dan buat orang lain susah. Nak-nak dalam organisasi kena lah kerjasama jangan malas-malas sampai member tu buat kerja sorang-sorang.

Read Next

Background selfie dan sos med worthy popular

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 1 =