Pernah Cabut Batu Nisan Jadikan ‘Baby’, Brader Cerita Pengalaman Tinggal Bersebelahan Tanah Kubur

Kalau rumah sebelah kubur pon, takdalah sampai betul2 sebelah kubur dan at least ada pagar lah kan untuk membezakan kawasan rumah dan kubur. Ni tak wehh.

Yes. Memang wow. Jom tengok video yang dikongsikan oleh pengguna TikTok otamblurrrrr. Dia juga mengisahkan pengalamannya duduk bersebelahan tanah kubur.

@otamblurrrrr

Reply to @kerangbulu09 ye blkng rmh sy mmg tnh wakaf utk perkuburan islam.Tnh keluarga sempadan dgn tanah wakaf ni.Misteri? Ermm ade kot heheh #fyp

♬ original sound – OtamBlurrrrr – OtamBlurrrrr

Menurutnya, rumah dia terletak di sempadan kawasan tanah wakaf yang digunakan untuk perkuburan Islam yang dianggarkan berusia 150 hingga 200 tahun.

Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:collage.jpg

Bukan itu sahaja, lelaki ini juga kongsi pengalaman dia waktu kecil-kecil bermain di tanah perkuburan tersebut dengan adiknya. Diorang main pondok-pondok dekat situ siap cabut batu nisan sebab kononnya nak jadikan itu sebagai ‘baby’ waktu main pondok-pondok.

Tapi gaya dia cerita macam bergurau je. Kalaulah betul, agak berani wehhh pegang batu nisan. AHAHA!

Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:71aye.jpg
Kredit: via Imgflip

Cuba bayangkan kalau bangun2 dari tidur, pemandangan yang kau nampak adalah kubur. Memang terasa insaf hari2 nampak kubur kan??

Kredit gambar utama: via TikTok @otamblurrrrr

Read Previous

TV AlHijrah Melancarkan Inisiatif Baru Kempen Jom Vaksin Untuk Menggalakkan Rakyat Hadiri Sesi Vaksinasi

Read Next

Dua Bayi Tertukar Telah Disatukan Bersama Keluarga

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three + 11 =