• 07/03/2021

Tempat Letak Basikal Di Jepun & China! Lain Macam Teknologi Diorang!

Tak dinafikan, teknologi Jepun dan China memang hebat dan maju berbanding di Malaysia. Nak tahu sebab apa maju? Populasi diorang ramai, maka akan melahirkan banyak yang produktif dan kreatif. 

Bukan macam kita, populasi pon tak ramai lepastu ramai dok kelam kabut nak jadi femes, influencer, mat rempit dan sebagainya. Memang tak jadi apalah kan. Hat tinggal yang produktif dan kreatif pon tipis.

Nak sembang pasal kemajuan mereka, memang banyak, tapi salah satu yang menarik perhatian Cik Kiah adalah tempat letak basikal diorang! Gila lain macam kot!

Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:P1060658 (1).jpg
Kredit: Treadlie.com
Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:R0013207 (1).jpg
Kredit: Treadlie.com
Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:R0013210 (1).jpg
Kredit: Treadlie.com

Korang boleh bayangkan, nak buat dan bina benda ni bukan murah! Nak fikir sistem, software, hardware dan etc. Konfem makan juta-juta! Diorang pon bukan buat ruang tempat letak basikal tu macam bilik tidur kau! Tapi besar! Ada yang tinggi pon ada!

Yang ni dekat China!

Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:8ab6b592-f28e-410a-bb8b-f669a735a26c_0.jpeg
Kredit: via obj.shine
Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:560000003991501.jpeg
Kredit: Chinanews.com
Macintosh HD:Users:lina_aneesa:Downloads:5bf72de2a310eff36907b48f.jpg
Kredit: via ChinaDaily

Nak tengok lagi lanjut: https://www.youtube.com/watch?v=pcZSU40RBrg

Hebatkan?? Takdalah lepasni geng2 basikal acah tu semua parking merata2. Alasan takut kena rembat. Puihhh!

Harap2 Malaysia pon ada macam ni!

Kredit gambar utama: via Youtube

Read Previous

Datuk Nicol Ann David, Pemenang Anugerah Atlet Terunggul Sepanjang Zaman Sukan Dunia!

Read Next

Gaduh Dulu, Baru Sembang Tepi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 + 8 =