• November 28, 2020

Powerlah Acik! Selamba Celup Tangan Dalam Minyak Panas Masa Goreng Pisang

Bila menggoreng benda yang paling kita semua takut bila minyak terpercik dekat badan, tak kisahlah tangan ke muka. Sampaikan ada yang gigih tutup muka dengan tudung periuk semata-mata tak nak rasa sakit terkena minyak panas yang terpercik.

Tapi acik ni memang powerlah sis cakap. Orang lain punya takut minyak terpercik, dia selamba je weh celup tangan dalam minyak panas masa goreng pisang. Adoi! Tengok pun ngerilah!

Muka acik tu pun rileks je ambil pisang yang dah siap digoreng. Korang tengoklah sendiri video dekat bawah ni.

Ramai juga yang teruja tengok bakat acik tu. Sebabnya kita kalau dah terkena telinga kuali sikit pun dah menggelupur tahan sakit. Kan? Tengoklah muka acik tu. Rileks je. Macam riak pun ada. HAHA.

Kalau ikut fizik, kemampuan celup tangan dalam minyak panas tanpa ada rasa sakit ni disebabkan oleh fenomena pembentukan lapisan tipis pada cairan (atau kulit) untuk mencegah pertukaran suhu.

Jadi bila seseorang tu lebih berotot, dan kurang lemak maka keadaan ni boleh berlaku sebab otot jadi punca badan seseorang susah untuk luka.

Okey memandangkan kita dah cakap pasal minyak panas, meh sini sis G nak share sikit apa yang kena korang buat bila melecur. Ini yang doktor-doktor sarankan.

Read Previous

Gais, Ini 5 Kerja Yang Masih Laris Masa COVID-19

Read Next

Nak Terkencing Tapi Tengah Interview, Respon Gadis Tahan Kencing Bikin Dekah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − eighteen =